Сергей Ильин

Comodo компенсирует $500 пользователям Internet Security Pro 2013 в случае заражения компьютера

В этой теме 7 сообщений

Тема навеяна постом SBond. Компания Comodo громко заявляет, что в рамках пользовательского соглашения готова компенсировать потери в размере $500, вызванные заражение компьютера защищенного их Internet Security Pro 2013:

cisp.PNG

$500 Virus-Free Guarantee*

Comodo believes security software companies should stand behind their products, which is why we back Comodo Internet Security Pro 2013 with a unique guarantee. If your PC ever becomes infected, our online technicians will correct the problem at no addition cost to you. To back this up, Comodo's Guarantee covers your PC with up to $500 for repair costs, should your PC become infected with a virus or malware and we can’t restore you to working condition. With Comodo Internet Security Pro 2013, you get Security, Software, Support plus peace of mind.

http://www.comodo.com/home/internet-securi...f75a0cfabb3d1ec

Называется это Comodo's Protection Plan. Все это в добавок к том, что клиентам обещан Live Expert Virus Removal в случае чего. Звучит все это эффектно и должно производит впечатление на потенциальных покупателей.

На деле же, как я понимаю, клиенту будут компенсированы издержки именно на восстановления системы, т.е. "компьютерного доктора", чьи услуги обходятся где-то ~200 баксов. Как будет оцениваться ущерб, например, связанный с шифрованием/потерей личных данных, мошенничества или же кражи денег из онлайн-банка, мне не понятно.

post-4-1358848473_thumb.png

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
На деле же, как я понимаю, клиенту будут компенсированы издержки именно на восстановления системы, т.е. "компьютерного доктора", чьи услуги обходятся где-то ~200 баксов. Как будет оцениваться ущерб, например, связанный с шифрованием/потерей личных данных, мошенничества или же кражи денег из онлайн-банка, мне не понятно.

Скорее всего, этим сказано, что техническая поддержка данной компании готова помочь удаленно, и мол гарантирует, что по просьбе пострадавшего пользователя она восстановит работоспособность и удалит вредоносы. Если же у нее это не получится, то она готова возместить данную сумму. Конечно, и наверное, будут условия, например компьютер пострадавшего должен быть технически исправен, лицензионный софт, точки отката, и тд. В общем, я так думаю, что компания может пойти на такие условия, тем более сделают своих работников еще и ответственных за данную возможность(некачественно выполненная работа?), тем самым минимизирует возможные потери... Маркетинг это сила... :D

Есть пример: Symantec предлагает своим пользователям дополнительный платеж при покупке лицензии, где обязуется помочь в восстановлении и тд.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Резиденты США, а что вы такие активные в этой теме?

Limited Guarantee

3.1. Scope. Some versions of the Products include a limited guarantee that is valid for one year

from the date of the Product’s activation by the original purchaser. The guarantee covers the

repair of certain damage that could occur to a computer as a result of malware. Each license

of the guarantee can cover up to three computers on the same home network, provided that

each computer qualifies for guarantee coverage as explained herein. To qualify, each

computer must have 1) the minimum requirements to install and run the Product, 2) the

guarantee activated using the license key provided by Comodo, 3) the correct version of CIS

installed on the computer, and 4) a CIS system scan run to verify that the computer is free

from malware. The guarantee does not apply if a computer 1) is unable to access the

Internet, 2) more than one year has lapsed since the date of the Product’s activation by the

original purchaser, 3) the computer has preexisting malware, 4) does not have CIS installed

and operating in the correct functional state. After installing the CIS, you must, on each

computer, a) keep CIS operating at all times in one of 1) Paranoid Mode, 2) Train with Safe

Mode, or 3) Clean PC Mode and B) not disable or remove the CIS. The guarantee excludes

all damage caused by a hardware failure or caused by non-malware software. THE LIMITED

GUARANTEE IS ONLY AVAILABLE TO YOU IF YOU ARE A RESIDENT OF THE UNITED

STATES AND HAVE PURCHASED A VERSION OF THE SOFTWARE THAT INCLUDES

THE GUARANTEE, FREE AND OR TRIAL VERSIONS OF THE SOFTWARE DO NOT

INCLUDE THE GUARANTEE. The guarantee is non-transferrable, and can only be used by

the original purchaser of the Software.

3.2. Limits. The guarantee is limited to the lesser of

(i) The actual cost of the computer;

(ii) An aggregate total of $500 for all claims paid under a single license key, and

(iii) The actual cost of a Comodo specified and authorized third party provider to repair the

computer to an operating condition (”Guarantee Limit”).

The guarantee is limited to repairing the computer over the Internet to an operational state

and excludes all claims for lost or expected profits, lost or corrupted data, lost or deleted

work, or lost or damaged personal files. Comodo does not guarantee against the loss of any

file or information. The guarantee is void if you breached this agreement, failed to follow the

procedures described in this Section 3, or failed to pay any fees applicable to your use of the

Software.

3.3. Claims. If a computer qualifying under Section 3.1 becomes infected with malware you must

take the following steps: 1) backup all data on the computer, 2) promptly contact Comodo

over the Internet by email at: [email protected], and 3) allow a Comodo support

representative to remotely connect to the infected computer and remove the malware.

Comodo only provides remediation services over the Internet and you must be able to access

the Internet to use the limited guarantee. Damage to a computer by anything other than

malware is not covered by the limited guarantee. If a Comodo support representative cannot

connect to the computer because of the malware, the limited guarantee does not apply. To

qualify for a payment under the limited guarantee, you must allow Comodo access to each

infected computer and must assist Comodo in any manner necessary to remove the malware

and repair the computer. Failure to cooperate with a Comodo representative voids the

guarantee. The instructions and steps necessary to fix the computer and provide the support

are in the Comodo representative’s sole discretion.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Резиденты США, а что вы такие активные в этой теме? :D Отжиг супер!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Дело не в том, что $500 компенсируют только американцам, а в самом факте существования таких обязательств. Это производит впечатление.

Вот важный момент, который меня интересовал:

The guarantee is limited to repairing the computer over the Internet to an operational state

and excludes all claims for lost or expected profits, lost or corrupted data, lost or deleted

work, or lost or damaged personal files. Comodo does not guarantee against the loss of any

file or information

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Создайте учетную запись или войдите, чтобы комментировать

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!


Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.


Войти с помощью Facebook Войти Войти с помощью Twitter
Anti-Malware.ru Вконтакте   Anti-Malware.ru в Facebook   Anti-Malware.ru в Twitter   Anti-Malware.ru в LinkedIn   RSS